pühapäev, 8. november 2020

Keda võib pidada IT-spetsialistiks?

 Kes on IT proff? Võib arvata, et see on inimene, kes mõistab oma eriala, kuid nagu ka tarkvara ja riistvara uuenevad ajas siis eelnevat öeldud võib pidada ka vananenuks.

Tänapäeval, et jõuda mugavalt tööturgu, on vaja mingisugust sertifikaati, diplomit, kogemust jne. , et näidata, millisest puidust on mees või naine tehtud. Teisest küljest saab läbi interneti ka kõike tarkusi omandada, aga sel juhul pole mingit tõestust, et see inimene on kvalifitseeritud antud tööle. Tööandja suurema tõenäosusega võtab tööle inimese, kellel on näidata mingisugust tulemust (nt. ülikooli lõpetamine või erialal saavutatud diplomeid).

IT-spetsialist peab olema õpihimuline, kuna nägu näha, siis ajas asjad uuenevad ning muutuvad. IT-spets peab olema muutustele vastutulelik. Enesearendamine on üks plussidest, mis teevad tavalisest IT-huvilisest IT-spetsialisti. Olema uudistega kursis, enda sertifikaate uuendama, osalema koolitustel jne.

Mõned boonused: 

1) Palju suhelda ning olla avatud. Tihti peale seostatakse IT-inimesi introvertseteks, kes 24/7 arvutitega tegelevad ning suhtlevad vähe kui võimalik. Muidugi on kõik inimesed erinevad, kuid suhtlusoskus tuleb alati kasuks nii müügis kui ka tutvuste leidmisel.

2) Seoses suhtlemisega tulevad alati võõrkeeled kasuks. Tänapäeval võib loota, et iga inimene oskab suhtlustasandil inglise keelt lisaks oma emakeelele, kuid võid juhtumisi sattuda kokku inimesega, kes ei oska sedagi. 

3) Oska paari erinevat programmeerimiskeelt lisaks oma lemmikule keelele. Pythoni mõistmine ja oskamine võib olla piisav, kuid on mitemeid muid keeli, millega saab mingit probleemi ka efektiivsemalt lahendada.

4) Tunne ajalugu, et vältida tehtuid vigu. Selle teadmisega oled sa rohkem haritud ning oskad ennetada probleeme.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

QuadStick - lahendus tetrapleegiale

 Quadstick on liikumispuudega mõeldud isikule, kes saab selle seadmega arvutit kasutada. See on peamiselt nagu hiire eest, millega saab klik...